Motylki

C:\Users\Barbara\Desktop\53198078-watercolor-rectangular-frame-of-colorful-flowers-ideal-for-invitations-cards-greetings-wedding-desig.jpgMotylki – maj

- Rozwijamy u dzieci poczucie tożsamości narodowej (mieszkam w Polsce, jestem

Polakiem). Przybliżamy znane postacie Wielkich Polaków: Jana Pawła II, Fryderyka

Chopina. Poznajemy stolicę Polski- Warszawę i jej ważniejsze zabytki. Dowiadujemy

się, że Polska należy do Unii Europejskiej.

- Poznajemy sposoby ochrony środowiska przyrodniczego. Uświadamiamy dzieciom

zagrożenia dla Ziemi płynące ze strony człowieka.

- Poznajemy zawody rodziców- odwiedzamy zakład kosmetyczny. Potrafimy nazwać

członków rodziny i określić stopień pokrewieństwa. Wiemy czym zajmuje się mama.

- Poznajemy wielkie i małe, drukowane i pisane litery: P,p F,f. Doskonalimy umiejętność odczytywania prostych słów i tekstów.

- Orientujemy się na kartce papieru, określamy: górę, dół, prawy i lewy brzeg kartki.

Rozpoznajemy modele monet i banknotów o niskich nominałach; rozumiemy do czego służą pieniądze w gospodarstwie domowym.

-Doskonalimy umiejętność rysowania po śladzie prostych wzorów i szlaczków.

Zachęcamy dzieci do podejmowania prób pisania liter i cyfr.

- Uczymy się na pamięć wiersza W. Bełzy pt. „Kto ty jesteś?”

 

Język angielski – słownictwo:

 

Mommy - mama

Kiss - całus

Hug-przytulas

I love You! - Kocham Cię!

Happy Mother’s Day-Wszystkiego Najlepszego w Dniu Matki

pilot – a pilot

policjant/ka –a policeman 

(a policewoman)

lekarz – a doctor

strażak – a fireman

weterynarz – a vet

piłkarz – a football player

kucharz/piekarz – a cook/a baker

nauczyciel – a teacher

aktor – an actor

dentysta – a dentist

 

 

 

Dzieci uczą się piosenek: 

,, The farmer in the dell’’

https://www.youtube.com/watch?v=4XLQpRI_wOQ

,,I love my mommy’’

https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

,,When I grow up’’

https://www.youtube.com/watch?v=V70IMBQ-NGk

C:\Users\Barbara\Desktop\000cd27e80a077d92ce633badc71ab2c.pngMotylki – kwiecień

- Podczas spacerów obserwujemy zwiastuny wiosny w przyrodzie. Poznajemy zwyczaje ptaków wiosną : budowa gniazd, składanie jaj, opieka nad młodymi. Wzbogacamy wiedzę na temat życia bociana i jaskółki.

- Poznajemy zwyczaje i tradycje związane z obchodami Świąt Wielkanocnych. Poszukujemy niespodzianek zostawionych przez Zajączka.

- Poznajemy litery: J,j; Z,z; Ł,ł.

- Doskonalimy umiejętność odczytywania tekstów z poznanymi literami. Doskonalimy słuch fonematyczny: liczymy wyrazy w zdaniu, dzielimy wyrazy na sylaby, wyróżniamy głoski w wyrazach .

- Utrwalamy znajomość figur geometrycznych. Rozwijamy wyobraźnię podczas tworzenia kompozycji z poznanych figur .

- Doskonalimy orientację w przestrzeni: rozumiemy pojęcia: w prawo, w lewo.

- Wyrabiamy u dzieci nawyk odnoszenia naczyń na wyznaczone miejsce po skończonym posiłku.

- Rozwijamy u dzieci umiejętność organizowania sobie czasu wolnego.

- 11 kwietnia jedziemy na wycieczkę autokarową do „Kolejkowa” „i „Palmiarni” 
w Gliwicach. Odwiedzamy lecznicę zwierząt w Pawłowicach - poznajemy pracę weterynarza.

Język angielsko – słownictwo:

 

meadow - łąka

grass - trawa

butterfly - motyl

a fly - mucha

ladybird - biedronka

grasshopper - konik polny

caterpillar - gąsienica

dragonfly - ważka

bee - pszczoła

bird - ptak

easter - wielkanoc

chick - pisklaczek

easter bunny - króliczek wielkanocny

easter egg - pisanka

easter cake - wielkanocne ciasto

basket - koszyk

lamb - owieczka

hop - skakać, kicać

 

 

 Dzieci uczą się piosenek:

,,Spring is here’’ (Katarzyna Niemiec)

,,The farmer in the dell’’

https://www.youtube.com/watch?v=307A4ddwhcM

,,Hop, hop, Easter bunny’’ (Katarzyna Niemiec)

 

 

Obserwujemy charakterystyczne zmiany zachodzące w przyrodzie w okresie przedwiośnia (cieplejsze powietrze, topnienie śniegu i lodu). Poznajemy zjawisko krążenia wody w przyrodzie. Poznajemy wybrane kwiaty chronione. 
Zakładamy w kąciku przyrody hodowlę roślin: rzeżuchy i cebuli.

- Poznajemy  ludowy zwyczaj pożegnania zimy, a powitania wiosny (topienie Marzanny).

- Podczas wycieczki do piekarni poznajemy zawód piekarza oraz proces wypiekania chleba. Kształtujemy u dzieci szacunek do wartości chleba jako pożywienia oraz do pracy ludzkiej.

- Poznajemy kulisy teatru- uczestniczymy w zajęciach teatralnych w GOK-u. Poszerzamy słownictwo związane z teatrem. Zapraszamy dzieci z młodszych grup na przedstawienie teatralne w wykonaniu starszaków pt. „Czerwony Kapturek”.

- Zwiedzamy Szkołę Podstawową nr 1 w Pawłowicach (szatnię , sale lekcyjne, uczestniczymy w zajęciach świetlicowych).

- Poznajemy litery: „G, g”; „W, w”; „C, c”. Doskonalimy  umiejętność odczytywania prostych słów utworzonych z poznanych liter.

- Poznajemy cyfrę i liczbę „9”. Utrwalamy znajomość poznanych cyfr 0-9. 
Doskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania.

- Pamiętamy o właściwym zachowaniu w łazience:

-  spuszczamy wodę w toalecie po załatwieniu potrzeb fizjologicznych

- nie zapominamy o podciąganiu rękawów przed umyciem rąk

- starannie myjemy ręce mydłem

Język angielski – słownictwo:

 

spring - wiosna

flower - kwiat

meadow - łąka

grass - trawa

a green leaf - zielony liść

rainbow - tęcza

butterfly - motyl

a fly - mucha

ladybird - biedronka

grasshopper - konik polny

caterpillar - gąsienica

dragonfly - ważka

bee - pszczoła

bird- ptak

I like - Ja lubię

I don’t like- ja nie lubię 

 

 

 

Dzieci uczą się piosenek :

,, Open shut them #2’’

https://supersimple.com/song/open-shut-them-2/

,,Spring is here’’ (Katarzyna Niemiec)

-    Zapoznanie z zasadami bezpiecznego spędzania ferii zimowych.

- Rozwijanie umiejętności rozumienia zjawiska atmosferycznych występujących zimową porą roku.

-  Zabawy badawcze związane ze śniegiem, obserwowanie najbliższego otoczenia zimową porą roku.

-  Wyznaczanie wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 10 podczas liczenia na zbiorach zastępczych.

 

 

Język angielski – słownictwo:

 

skis - narty

skiing - jazda na nartach

skates - łyżwy

skating - jazda na łyżwach

sledge - sanki

sledging - jazda na sankach

building a snowman - lepienie bałwana

snowball fight - bitwa na śnieżki

hockey - hokej

hockey stick - kij do hokeja

 

 

Dzieci uczą się piosenek :

 

,, When it’s snowy’’ ( Katarzyna Niemiec)

 ,,Finger Family’’.

https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8

 ,, Peek-a-boo’’ (Katarzyna Niemiec)

 

 

- Utrwalamy znajomość nazw pór roku i ich cech charakterystycznych. Poznajemy nazwy kolejnych miesięcy. Zwracamy uwagę na kalendarze i ich rolę w określaniu czasu. Posługujemy się określeniami dotyczącymi następstwa czasu: rano, 
w południe, wieczorem.

- Kształtujemy orientację w stosunkach pokrewieństwa w rodzinie: babcia to mama mamy itp. rozwijamy u dzieci uczucie szacunku dla osób starszych oraz zachęcamy do niesienia im pomocy. Przygotowujemy się do uroczystości z okazji Dnia Babci 
i Dziadka.

- Poznajemy życie ludzi na Biegunie Północnym. Wzbogacamy wiedzę na temat zwierząt polarnych.

- Poznajemy litery: „U,u” oraz „B,b” drukowane i pisane.

- Dokonujemy pomiarów długości przedmiotów za pomocą np. dłoni, stopy, buta. Poznajemy cyfry: 7 i 8.

- Uświadamiamy dzieciom konieczność przestrzegania zasady korzystania tylko 
ze swoich przyborów toaletowych.

- Rozwijamy sprawność fizyczną dziecka poprzez naukę rzucania przyborów  
do określonego  celu.

 

Język angielski – słownictwo:

 

icicle- sopel

skiing- jazda na nartach

build a snowman- robić bałwana

go sledging- iść na sanki

ice-skating- jazda na łyżwach

sledge- sanki

snowball- kula śnieżna

snowflake- płatek śniegu

grandma- babcia

 

grandpa- dziadek

mum- mama

dad-tata

sister- siostra

brother-brat

baby- dziecko

family- rodzina

Don’t be sad. - Nie bądź smutny.

I love you. - Kocham Cię.

 

Dzieci uczą się piosenek :

,, When it’s snowy’’ ( Katarzyna Niemiec)

 ,,Finger Family’’.

https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8

 ,, Peek-a-boo’’ (Katarzyna Niemiec)

 

ul. Szkolna 1A

43-250 Pawłowice

Szybki dostęp